Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας (ΜΕ.Κ.Δ.Ε) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας (ΜΕ.Κ.Δ.Ε) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά ένα σύγχρονο και ιδιαίτερα επίκαιρο γνωστικό αντικείμενο, που συνδέει την περιβαλλοντική επιστήμη με τη βιώσιμη ανάπτυξη, με έμφαση στις ορεινές περιοχές της χώρας μας. Ενημερώθηκαν για ζητήματα διαχείρισης φυσικών πόρων, προστασίας οικοσυστημάτων, χωρικού σχεδιασμού και αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Η επαφή με τον ακαδημαϊκό χώρο και η γνωριμία με εξειδικευμένα μεταπτυχιακά προγράμματα αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς οι μαθητές αντιλήφθηκαν πώς η επιστημονική γνώση μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη βιώσιμη ανάπτυξη και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των τοπικών κοινωνιών.
Ευχαριστούμε θερμά το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό του Προγράμματος για τη φιλοξενία και την αναλυτική παρουσίαση.
Το σχολείο μας συνεχίζει να ενισχύει δράσεις εξωστρέφειας που φέρνουν τους μαθητές σε άμεση επαφή με την επιστήμη, την έρευνα και τα σύγχρονα πεδία γνώσης.


Ξενάγηση στο CERN
Οι μαθητές του Β1 συμμετέχουν σε εικονική ξενάγηση στο CERN, το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο σωματιδιακής φυσικής στον κόσμο, στη Γενεύη.
Έχουμε την ιδιαίτερη χαρά να «επισκεπτόμαστε» το εμβληματικό πείραμα ATLAS, έναν από τους μεγαλύτερους ανιχνευτές σωματιδίων παγκοσμίως, όπου οι επιστήμονες μελετούν τα θεμελιώδη συστατικά της ύλης και τα μυστικά του Σύμπαντος.
Την ξενάγηση πραγματοποιούν οι Έλληνες επιστήμονες
Ραχήλ Αβραμίδου
Χρυσόστομος Βαλδεράνης
Δημήτρης Δαμιανόγλου
τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την έμπνευση και τη γνώση που μοιράζονται με τους μαθητές μας.
Η φυσική βγαίνει από το βιβλίο και γίνεται ζωντανή εμπειρία! ![]()
![]()
#VirtualVisit#CERN#ATLAS#Φυσική#STEM


Τσικνοπέμπτη 2026
Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης 2026
Την Παρασκευή, οι μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου μας παρακολούθησαν διαδικτυακό σεμινάριο στο πλαίσιο της Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης 2026,
το οποίο συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Η θεματολογία της εκδήλωσης ήταν:
-Πρόληψη και αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες
-Παγίδες που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης
-Διαδικτυακός σεξουαλικός εξαναγκασμός και εκβιασμός
-Το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού
-Τα διαδικτυακά παιχνίδια και τον εθισμό σε αυτά
-Η προστασία από διαδικτυακά ψεύδη (fake news και deep fake news)
-Ο σεβασμός των πνευματικών δικαιωμάτων στο διαδίκτυο
Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για την πολύτιμη ενημέρωση και τη συμβολή τους στην καλλιέργεια της ψηφιακής ασφάλειας των μαθητών μας.
#ΗμέραΑσφαλούςΠλοήγησης2026#ΑσφαλέςΔιαδίκτυο#Γυμνάσιο#SchoolActivities

Επιμόρφωση μαθητών σε θέματα Πρώτων Βοηθειών από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό Ιωαννίνων
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Παρασκευή 23/01/2026 επιμορφωτική δράση για τους μαθητές, με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες, την οργάνωση φαρμακείου και βασικές σωστικές τεχνικές, όπως η ΚΑΡΠΑ.
Την επιμόρφωση υλοποίησε η κυρία Κατερίνα Καβλακουδη, μέλος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Ιωαννίνων, η οποία με επιστημονική κατάρτιση, εμπειρία και μεταδοτικότητα παρουσίασε στους μαθητές σημαντικές γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες που μπορούν να αποδειχθούν καθοριστικές σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για:
Βασικές αρχές παροχής πρώτων βοηθειών,
Σωστή οργάνωση και χρήση σχολικού και οικιακού φαρμακείου,
Αντιμετώπιση απλών τραυματισμών,
καθώς και για τη Βασική τεχνική ΚΑΡΠΑ, με πρακτική επίδειξη.
Η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια υπευθυνότητας, πρόληψης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης των μαθητών, ενισχύοντας την αξία της προσφοράς και της εθελοντικής δράσης.
Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά την κυρία Κατερίνα Καβλακουδη και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό Ιωαννίνων για την πολύτιμη συνεργασία και τη σημαντική συμβολή τους στην εκπαίδευση και ασφάλεια των μαθητών μας.


Ενεργοί Πολίτες
Την Παρασκευή 17/01/2026, το τμήμα Α1, υπό την ευθύνη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Γεωργίου Κουλιανού και Αλέκας Γιαννούλα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενεργοί Πολίτες», πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη σε εμβληματικά κτίρια–τοπόσημα της πόλης, άρρηκτα συνδεδεμένα με την αγαθοεργό δράση σπουδαίων Ηπειρωτών ευεργετών.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές περιηγήθηκαν στους χώρους και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις παρουσιάσεις και τις εργασίες των συμμαθητών τους.
Το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί αποτυπώνει στιγμές από τη συγκεκριμένη δράση.


ΕΥΧΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Ενημερωτικό Σεμινάριο για την Τεχνητή Νοημοσύνη – Α΄ Γυμνασίου
Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου συμμετείχαν στο ενημερωτικό σεμινάριο «Χρησιμοποιώντας σωστά την Τεχνητή Νοημοσύνη», με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της υπεύθυνης χρήσης της τεχνολογίας.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο της παραπληροφόρησης, γνώρισαν παραδείγματα ψευδών ειδήσεων και εξοικειώθηκαν με βασικά εργαλεία επαλήθευσης εικόνων και πηγών. Μέσα από συζήτηση και παραδείγματα, ενθαρρύνθηκαν να αναρωτιούνται:
«Ποιος το έγραψε;», «Γιατί το λέει αυτό;», «Μπορώ να το επιβεβαιώσω;»
Η δράση συνέβαλε στην καλλιέργεια υπευθυνότητας και στην ασφαλή ανάπτυξη της ψηφιακής αυτονομίας των μαθητών.


Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων
https://blogs.sch.gr/8gymioanhttps://blogs.sch.gr/8gymioan/
Την Τρίτη 02/12/2025 το 8ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων με τους μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου και τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής κ. Γεώργιο Τραϊκάπη, στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών “Δράσεις Ενεργού Πολίτη” καθώς και του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αλλά και γενικότερα των δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης του σχολείου μας, επισκέφθηκαν το Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων. Η επίσκεψη είχε ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τη σημασία καθώς και την αξία της ανακύκλωσης και τις σύγχρονες πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων.
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι μαθητές γνώρισαν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας των αυτόματων μηχανημάτων ανακύκλωσης, έμαθαν για τη διαδικασία διαλογής των υλικών και ενημερώθηκαν για τα οφέλη του ανταποδοτικού συστήματος. Η παρουσίαση ήταν αναλυτική και προσαρμοσμένη στο ηλικιακό επίπεδο των παιδιών, γεγονός που συνέβαλε στη διατήρηση του ενδιαφέροντος και της ενεργούς συμμετοχής τους, προσφέροντας στους μαθητές μια ουσιαστική και συνάμα βιωματική εμπειρία σχετικά με τον θεσμό της ανακύκλωσης και τη σύγχρονη διαχείριση των απορριμμάτων.
Το προσωπικό του Πάρκου Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων υποδέχθηκε τη σχολική μας κοινότητα με ιδιαίτερη προθυμία, απαντώντας σε όλα τα ερωτήματα και τις απορίες των μαθητών ενισχύοντας τη διάθεσή τους για μάθηση και περιβαλλοντική δράση.
Η επίσκεψη κρίνεται εξαιρετικά εποικοδομητική διότι αποτέλεσε μια πολύτιμη μαθησιακή και βιωματική εμπειρία, η οποία ενίσχυσε τη γνώση και την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών μας. Το σχολείο θα συνεχίσει να στηρίζει και να οργανώνει παρόμοιες δράσεις που προάγουν την οικολογική υπευθυνότητα και τη σύνδεση των μαθητών με θέματα αειφορίας







