Στις 28-03-24 η Β τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Σπήλαιο Περάματος στα πλαίσια μιας σειράς διδακτικών επισκέψεων του σχολείου μας.Βρίσκεται 4 χλμ.έξω από την πόλη των Ιωαννίνων στον λόφο Γκορίτσα. Αυτό το ασβεστολιθικό υπόγειο <<μουσείο γλυπτικής >> των 14.800 τ.μ. με τα 19 είδη σταλαγμιτών, σταλακτιτών πέρασαν 1.500.000 χρόνια μέχρι να αποκτήσει τη σημερινή του γεωλογική μορφή.Ανακαλύφθηκε τυχαία το 1940 και χαρτογραφήθηκε από τους σεισμολόγους Ιωάννη και Άννα Πετροχείλου.
Την Τετάρτη 27/03/2024, το σχολείο μας συμμετείχε στην Παγκόσμια Ημέρα Συγγραφέων με μία δράση που εμπνεύστηκε η ποιήτρια Ευθυμία Γιώσα, τη συνδιοργάνωσε με το πνευματικό Ίδρυμα Λαζαρίδη και την συν-υλοποίησε με τον εκπαιδευτικό-ποιητή Γιώργο Κουλιανό. Στόχος ήταν μέσα από το τρίπτυχο “τροφοδότηση- στοχευμένη παρακίνηση-ανατροφοδότηση” να δημιουργήσουν πρωτόλεια στιχουργικών συνθέσεων.Η δράση υλοποιήθηκε με πυρήνα και άξονα τους μαθητές της Β1 τάξης του σχολείου μας και είχε απρόσμενα θετικότατη ανταπόκριση. Δείγμα της εργασίας των παιδιών αναρτήθηκε στη σελίδα που διατηρεί το Ίδρυμα Λαζαρίδη στο Instagram.https://www.instagram.com/p/C5GIC-Poesv/…
Και φέτος, όπως κάθε χρόνο, κατά την εαρινή ισημερία πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές της Γ΄ Τάξης το πείραμα του Ερατοσθένη. Ευτυχώς που ο καιρός ήταν με το μέρος μας!!!
Ο Ερατοσθένης (3ος αιώνας π. Χ.) με ένα πείραμα που έμεινε στην ιστορία, κατάφερε με τα μέσα και τις γνώσεις της εποχής να μετρήσει την περιφέρεια και συνεπώς την ακτίνα της Γης, με αξιοθαύμαστη ακρίβεια. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν 2,5 χιλιετίες.
Ο Ερατοσθένης με μοναδικά εφόδια τη διάνοια, τη γνώση, την περιέργεια, τη φιλομάθεια και τα φτωχά μέσα της εποχής του, κατόρθωσε το ακατόρθωτο.
Στη σύγχρονη εποχή, τα εφόδια των μαθητών και μαθητριών συμπεριλαμβάνουν μία ποικιλία εργαλείων από τις Ψηφιακές Τεχνολογίες. Αξιοποιήθηκαν κατάλληλα λογισμικά για τον υπολογισμό των γεωγραφικών συντεταγμένων, της απόστασης ενός τόπου από τον Ισημερινό ή της κατάλληλης ώρας πραγματοποίησης του πειράματος όπως για παράδειγμα η εφαρμογή Google Maps, το λογισμικό Google Earth, το πρόγραμμα SunCalc.
Εκτελώντας το ιστορικό αυτό πείραμα, οι μαθητές:
● συμμετέχουν με ενδιαφέρον σε ένα πλούσιο σε γνώσεις και διδάγματα μάθημα, όχι μόνο μέσα στην τάξη, αλλά και στο προαύλιο του σχολείου τους
● μαθαίνουν βιωματικά ότι με απλές μετρήσεις φυσικών μεγεθών, με την παρατήρηση, την υπόθεση, τους κατάλληλους συλλογισμούς και κυρίως με τη θέλησή τους, μπορούν να οδηγηθούν στη μέτρηση της περιφέρειας ακόμα και ενός ουράνιου σώματος όπως η Γη.
Ευχαριστούμε το ΠΑΝΕΚΦΕ και το ΕΚΦΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ για την βοήθεια με τα υποστηρικτικά αρχεία και λογισμικά και τον κύριο Μανδηλιώτη του ΕΚΦΕ Σερρών για το αρχείο του, με το οποίο κάναμε τους υπολογισμούς μας!!!
Αφού επιστρέψαμε από το ταξίδι μας στην Πράγα για την συμμετοχή μας στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο, θα θέλαμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας και στους χορηγούς μας.Ευχαριστούμε την Αθηνά Κολιονάσιου γιατί μας γλύκανε την ατελείωτη διαδρομή με τους υπέροχους μπακλαβάδες της, τα ζαχαροπλαστεία Μάντζιος για τα κρουασάν σοκολάτας που έγιναν ανάρπαστα, την Γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη για τα υπέροχα σνακ που μας έκοψαν την πείνα και τα νερά Κωστηλάτας που μας ξεδίψασαν.Σας ευχαριστούμε όλους που μέσα από τα προϊόντα σας, ήσασταν συνοδοιπόροι μας σε αυτό το εκπαιδευτικό και εποικοδομητικό ταξίδι!!!
Στις 4/3/2024 οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Δημοτικό μουσείο Ιωαννίνων “Τζαμί Ασλάν Πασά”.Το Τζαμί Ασλάν Πασά είναι Οθωμανικό τζαμί στα Ιωάννινα.Το Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων στεγάζεται σε ένα από τα κτίρια της ακρόπολης (Ιτς Καλέ) των Ιωαννίνων.