Η Εαρινή Ισημερία, που σηματοδοτεί την αρχή της Άνοιξης, έφτασε! Για ακόμη μία χρονιά, μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας και του εξωτερικού, αναβίωσαν το διάσημο “Πείραμα του Ερατοσθένη”.
Η δράση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας με την βοήθεια της καθηγήτριας Φυσικής Ελένης Μελιγγιώτη, να επαναλάβουν το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου, υπολογίζοντας την περίμετρο και την ακτίνα της Γης.
Προηγουμένως με τη βοήθεια του Suncalc υπολογίστηκε η ώρα που ο ήλιος βρίσκεται στο αποκορύφωμά του στα Ιωάννινα και με τη βοήθεια του Google maps υπολογίστηκε η απόσταση του σχολείου από τον Ισημερινό και το γεωγραφικό μήκος και πλάτος του.
Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε την εκπαιδευτική εμπειρία, διατηρώντας ενσωματωμένο το πείραμα στη μαθησιακή διαδικασία και προωθώντας τη βιωματική και συνεργατική εκπαίδευση!
Η δράση διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) εγκεκριμένη με αρ. πρωτ. 97/29/12/2024, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) και το Ελληνικό τμήμα του European Space Education Resource Office ( ESERO Greece).




